Už jsem vymyslel koncepci:
Žáci by měli za úkol naposlouchat aspoň deset autentických výpovědí skutečných obětí včetně různých otázek a odpovědí a samostatně by měli sestavit tabulku společných prvků a vlastně by se stali takovými amaterskými badateli tohoto problému. Měli za úkol vytvořit mini brožurku a pak by dostali závěrečný test, kde by mohly být třeba tyto otázky:
- Jak obvykle začíná vztah s tyranem? Jaké taktiky tyrani při tom používají ?
- Jaké jsou druhy psychického násilí. Vyjmenuj aspoň osm.
- Jaké neobvyklé schopnosti tyrani mají, které ostatní lidé obvykle nemají ?
- Jak tyran maskuje radost z toho, když někomu ublíží ?
- Proč tyrani dávají dárky, dělají dobré skutky nebo říkají lichotky ?
- Vysvětli, proč oběť má tendenci vinit sama sebe
- je schopen tyran změnit roli za vteřinu ?
- vysvětli, proč policie má tendenci více věřit pachateli něž oběti
- Vyjměnuj aspoň pět druhů citového vydírání tyranů
- Je schopen tyran zastávat také vysoké společenské postavení ?
- Vyjmenuj aspoň tři hlavní důvody, proč se oběť vrací k tyranovi
- Vyjmenuj aspoň tři hlavní důvody, proč bývá těžké pro oběť tyrana opustit
- Proč je nebezpěčné pro oběť po rozchodu přicházet na tzv. poslední schůzku, přestože se tyran tváří jako milius.
- Vysvětli jak funguje manipulativní technika dvojí tváře
- Jaké taktiky tyran používá, aby oběť izoloval od okolí ?
- Vysvětli proč po rozchodu je nejlepší zprávy od tyrana mazat bez přečtení
.... a spoustu dalších
Teď zbývá napsat na ministerstvo školství ....